REGULAMIN SKLEPU INTERNETOWEGO MEBLE-DREWNIANE.COM.PL
1. POSTANOWIENIA OGÓLNE
1.1. Sklep internetowy dostępny pod adresem www.meble-drewniane.com.pl prowadzony przez Producenta Mebli Drewnianych Zakład Stolarski Deja z siedzibą w Skawicy(adres siedziby i adres do doręczeń: Skawica 535, 34-221 Skawica), NIP: 5521287001 REGON: 357004790, adres poczty elektronicznej: biuro@meble-drewniane.com.pl
1.2. Akceptacja regulaminu jest dobrowolna jednak konieczna w celu utworzenia Konta i/lub złożenia zamówienia przez Klienta.
1.3. Definicje:
- DZIEŃ ROBOCZY - jeden dzień od poniedziałku do piątku z wyłączeniem dni ustawowo wolnych od pracy;
- FORMULARZ REJESTRACJI – formularz dostępny w Sklepie Internetowym umożliwiający utworzenie Konta;
- FORMULARZ ZAMÓWIENIA – Usługa Elektroniczna, interaktywny formularz dostępny w Sklepie Internetowym umożliwiający złożenie Zamówienia, w szczególności poprzez dodanie Produktów do elektronicznego koszyka oraz określenie warunków Umowy Sprzedaży, w tym sposobu dostawy i płatności;
- KLIENT – pełnoletnia osoba fizyczna, prawna lub jednostka organizacyjna nie posiadająca osobowości prawnej, która zawiera ze Sprzedającym umowę sprzedaży;
- KONSUMENT – osoba fizyczna przeprowadzająca ze sprzedawcą czynności prawne, które nie są bezpośrednio związane z prowadzoną przez nią działalnością gospodarczą lub zawodową;
- KONTO – Usługa Elektroniczna, oznaczony indywidualną nazwą (Loginem) i Hasłem podanym przez Klienta zbiór zasobów w systemie teleinformatycznym Sprzedawcy, pozwalający na korzystanie przez Klienta z dodatkowych funkcjonalności/usług. Klient uzyskuje dostęp do Konta za pomocą Loginu i Hasła. Klient loguje się na swoje Konto po dokonaniu rejestracji na stronie Sklepu. Konto umożliwia zapisywanie i przechowywanie informacji o danych adresowych Klienta do wysyłki Produktów, śledzenie statusu Zamówienia, dostęp do historii Zamówień.
- KUPUJĄCY – klient i konsument;
- REGULAMIN – niniejszy regulamin sklepu internetowego, określający zasady zawierania Umów Sprzedaży oraz zasady świadczenia i korzystania z usług oferowanych przez Sprzedawcę za pośrednictwem Sklepu na rzecz Klientów.
- SPRZEDAJĄCY – Józef Deja, prowadzący działalność gospodarczą pod firmą Zakład Stolarski Deja Józef, Skawica 535, 34-221 Skawica;
- TOWAR - rzecz, usługa lub prawo, które mogą być przedmiotem oferty sprzedaży, zgodnie z Regulaminem;
- UMOWA SPRZEDAŻY – umowa sprzedaży Produktu zawierana albo zawarta między Klientem a Sprzedawcą za pośrednictwem Sklepu Internetowego;
- USŁUGA ELEKTRONICZNA – usługa świadczona drogą elektroniczną przez Usługodawcę na rzecz Usługobiorcy za pośrednictwem Sklepu Internetowego;
- ZAMÓWIENIE – oświadczenie woli Klienta wyrażające bezpośrednią wolę zawarcia Umowy Sprzedaży na odległość składane z wykorzystaniem środków porozumiewania się na odległość, określające produkty jakie zamierza kupić Klient oraz dane Klienta konieczne dla zawarcia i wykonania Umowy Sprzedaży.
1.4. Sprzedaż w ramach sklepu meble-drewniane.com.pl odbywa się on-line poprzez stronę internetową, na zasadach określonych w niniejszym Regulaminie 24 godziny na dobę, przez 7 dni w tygodniu.
1.5. Sposób kontaktowania się:
- Telefoniczny, pod numerami telefonów: 692 552 131, 604 17 17 13;
- Za pomocą poczty e-mail pod adresem: biuro@meble-drewniane.com.pl;
- Bezpośrednio, w siedzibie firmy Skawica 535, 34-221 Skawica.
1.6. Aby korzystać ze sklepu internetowego www.meble-drewniane.com.pl konieczne jest posiadanie:
- Komputera, laptopa, tabletu, smartfonu z dostępem do Internetu;
- Dostępu do poczty elektronicznej;
- Dostępu do dowolnej przeglądarki internetowej wraz z możliwością zapisu plików Cookies.
1.7. Dane osobowe przetwarzane są przez Sprzedawcę tylko i wyłącznie w zakresie i w oparciu o zasady niniejszego Regulaminu. Kupujący podaje dane dobrowolnie i ma prawo do wglądu w ich treść oraz ich aktualizacji i poprawiania.
2. OFERTA
2.1. Wszystkie ceny Towarów znajdujące się na stronie http://meble-drewniane.com.pl podane są w złotych polskich i zawierają podatek VAT.
2.2. Wszystkie oferowane produkty są fabrycznie nowe.
2.3. Niektóre z oferowanych Towarów mogą być chwilowo niedostępne, o czym użytkownik będzie poinformowany przez pracownika sklepu lub za pomocą informacji zamieszczonych na stronie internetowej sklepu.
2.4. Zdjęcia produktów zamieszczonych na stronie internetowej mogą się nieznacznie różnić od stanu rzeczywistego. Każdy wyprodukowany przez naszą firmę mebel jest unikatowy ze względu na różnorodność rysunku drewna, dlatego nie ma możliwości wyprodukowania w 100% identycznego modelu.
2.5. Sprzedający zastrzega sobie prawo do:
- wprowadzania nowych Towarów do oferty sklepu internetowego;
- wycofywania produktów z oferty sklepu;
- modyfikacji oferty przedstawionej w sklepie, w tym także dokonywania zmian cen produktów. Na stronie internetowej przedstawiane będą ceny aktualne i obecnie obowiązujące;
- przeprowadzania i odwoływania akcji promocyjnych na stronach sklepu bądź wprowadzania w nich zmian;
- anulowania złożonego przez Klienta Zamówienia i zwrot wpłaconej zaliczki.
3. WARUNKI ZAWIERANIA UMOWY SPRZEDAŻY
3.1. Zamówienia można składać poprzez:
- Stronę www.meble-drewniane.com.pl przez aplikację „Koszyk”, Klient podaje dane kontaktowe, wskazuje zamawiane Towary i wybiera formę płatności;
- Za pomocą e-mail pod adresem: biuro@meble-drewniane.com.pl;
- Pod numerem telefonu: 692 552 131.
3.2. W przypadku składania zamówienia poprzez aplikację „Koszyk” Kupujący otrzymuje na wskazany adres e-mail potwierdzenie przyjęcia Zamówienia.
3.3. Zamówienia złożone przez telefon muszą zostać potwierdzone poprzez wysłanie wiadomości na wskazany przez Klienta adres e-mail. W przypadku złożenia Zamówienia przez telefon także konieczna jest akceptacja Regulaminu.
3.4. W przypadku składania zamówienia za pomocą e-maila, po przesłaniu przez Kupującego informacji o Zamówieniu Sprzedawca potwierdza poprzez wysłanie na wskazany w Zamówieniu adres e-mail warunków sprzedaży wraz z przedstawieniem całkowitej wartości Zamówienia zawierającej podatek od towarów i usług (VAT). W przypadku złożenia Zamówienia za pomocą e-maila także konieczna jest akceptacja Regulaminu.
3.5. Realizacja Zamówienia rozpoczyna się:
- w przypadku Zamówień płatnych przy odbiorze - po potwierdzeniu przez Sprzedającego przyjęcia Zamówienia;
- w przypadku Zamówień płatnych przelewem, płatności elektronicznych – po zaksięgowaniu środków na rachunku bankowym Sprzedającego/otrzymaniu informacji z serwisu płatności elektronicznych o dokonanej wpłacie.
3.6. Do złożenia Zamówienia konieczna jest akceptacja Regulaminu.
3.7. Potwierdzenie zamówienia oznacza zawarcie umowy sprzedaży i nakłada na Kupującego obowiązek zapłaty
3.8. Termin realizacji Zamówienia jest określony w warunkach sprzedaży przygotowanych i przesłanych przez Sprzedającego i liczony jest w dniach roboczych. Czas realizacji podany na karcie produktu dotyczy produktu w wersji podstawowej tzn w kolorze naturalnym - lakierowanym. Czas oczekiwania w przypadku pozostałych wersji kolorystycznych może ulec wydłużeniu.
3.9. Termin realizacji Zamówienia rozumiany jest jako czas, który upływa od rozpoczęcia przez Sprzedającego realizacji Zamówienia do chwili otrzymania Towaru przez Kupującego. Na czas realizacji Zamówienia składa się czas, który potrzebny jest na przygotowanie Towaru do wysyłki(określany przy każdym produkcie na stronie sklepu internetowego - czas realizacji podany na karcie produktu dotyczy produktu w wersji podstawowej tzn w kolorze naturalnym - lakierowanym. Czas oczekiwania w przypadku pozostałych wersji kolorystycznych może ulec wydłużeniu) oraz czas który potrzebny jest na dostarczenie Towaru przez wybranego przewoźnika.
3.10. Sprzedający zastrzega sobie prawo do wydłużenia czasu realizacji lub anulowania Zamówienia z przyczyn od siebie niezależnych, o czym zobowiązuje się niezwłocznie powiadomić Kupującego.
3.11. W przypadku anulowania przez Sprzedającego Zamówienia wszelkie kwoty wpłacone przez Kupującego na poczet tego Zamówienia zostaną mu zwrócone, z zastrzeżeniem pkt 3.12 niniejszego Regulaminu.
3.12. W przypadku anulowania przez Kupującego Zamówienia na meble wykonywane na indywidualne Zamówienie(nietypowy kolor, wymiar), gdy Zamówienie jest w trakcie realizacji zaliczka wpłacona na poczet takiego Zamówienia nie zostaje zwrócona.
4. DOSTAWA I TRANSPORT
4.1. Sprzedający oferuje następujące sposoby odbioru i dostawy zakupionych produktów:
- Przesyłka kurierska;
- Odbiór osobisty w siedzibie firmy pod adresem Skawica 535, 34-221 Skawica;
- W niektórych przypadkach możliwy transport własny Sprzedającego(po wcześniejszych ustaleniach).
4.2. Koszty transportu ponosi Kupujący.
4.3. Przesyłki wysłane przez firmy kurierskie doręczane są od poniedziałku do piątku.
4.4. W momencie odbioru Zamówienia Klient zobowiązany jest do dokładnego sprawdzenia zawartości przesyłki. Przyjęcie przesyłki przez Klienta bez zastrzeżeń skutkuje wygaśnięciem roszczeń z tytułu ubytku lub uszkodzenia, chyba że w momencie odbioru zamówienia szkoda została stwierdzona i udokumentowana za pośrednictwem protokołu szkody spisanego z kurierem doręczającym przesyłkę.
4.5. Sklep nie ponosi odpowiedzialności za opóźnienie lub nie dostarczenie przesyłki wynikające z podania błędnych danych adresata.
4.6. Sklep nie ponosi odpowiedzialności za niedostarczenie Towaru czy zwłokę w dostarczeniu Towaru przez firmy kurierskie lub zewnętrzne firmy transportowe spowodowane działaniem lub zaniechaniem Kupującego.
4.7. Dostawa towaru nie obejmuje jego wniesienia do mieszkania.
4.8. Dodatkowe opcje jak np. dostawa po godzinie 16:00 są dodatkowo płatne, w standardzie kurier nie ma obowiązku dostarczyć przesyłkę o wskazanej porze.
4.9. Towary pozostają własnością Sprzedającego do momentu uregulowania przez Klienta całości należności.
5. PŁATNOŚCI
5.1. Kupujący może zapłacić za zamówiony towar:
- gotówką w siedzibie Sprzedającego – najpóźniej w momencie odbioru osobistego Zamówienia;
- gotówką pracownikom Sprzedającego – w momencie dostawy;
- przelewem na poniższy rachunek bankowy Sprzedawcy:
PKO Bank Polski (oddział 1) w Wadowicach
08 1020 1433 0000 1102 0090 9614
Skawica 535,34-221 Skawica; - za pobraniem w momencie odbioru przesyłki od kuriera;
- za pomocą płatności elektronicznej upoważnionego serwisu DotPay (szczegółowe informacje o serwisie na stronie internetowej pod adresem: http://www.dotpay.pl/);
- za pomocą płatności ratalnych.
6. POSTĘPOWANIE REKLAMACYJNE
6.1. Meble przeznaczone są do użytkowania wyłącznie wewnątrz pomieszczeń. Meble drewniane nie mogą być użytkowane na zewnątrz. Przechowywanie ich na słońcu, w wilgotnych pomieszczeniach lub w niskiej temperaturze może doprowadzić do powstania licznych pęknięć drewna, powierzchni lakierniczych a nawet zniekształcić mebel.
6.2.Do pielęgnacji mebli należy używać środków do tego przeznaczonych. Podczas użytkowania mebla należy unikać stawiania na nim przedmiotów mokrych lub gorących.
6.3. Warunkiem uznania reklamacji jest przestrzeganie ogólnych zasad użytkowania i konserwacji mebli.
6.4. W momencie odbioru Zamówienia Klient zobowiązany jest do dokładnego sprawdzenia zawartości przesyłki. Reklamacje dotyczące uszkodzeń mechanicznych będą rozpatrywane wyłącznie w przypadkach sporządzenia protokołu szkody, potwierdzonego podpisem Klienta i dostawcy przesyłki.
6.5. Niespisanie przez Kupującego i dostawcę przesyłki protokołu szkody jest traktowane jako dowód, iż w momencie dostarczenia towar nie posiadał żadnych widocznych wad mechanicznych. W związku z tym odpowiedzialność Sprzedającego za tego rodzaju wady zostaje wyłączona.
6.6. Ze względu na ograniczenia monitorów komputerowych, kolory przedstawionych mebli mogą się nieznacznie różnić od rzeczywistych. Drewno to materiał naturalny, posiadający własny rysunek i unikalną strukturę, dzięki czemu każdy wykonany przez nas mebel posiada indywidualny i niepowtarzalny charakter. Jego naturalne cechy powodują możliwość powstania różnic kolorystycznych w poszczególnych elementach mebla. Różnice te nie mogą być podstawą składania reklamacji.
6.7. Reklamację należy składać w formie pisemnej za pośrednictwem poczty elektronicznej na adres biuro@meble-drewniane.com.pl lub listownie na adres siedziby firmy. W celu usprawnienia procesu rozpatrywania reklamacji zaleca się podanie danych takich jak:
- Imię, nazwisko, adres zamawiającego, ew numer Zamówienia;
- opis przedmiotu reklamacji wraz z załączonymi zdjęciami obrazującymi zgłaszane wady;
- wskazać żądanie.
Wzór przykładowego formularza dostępny jest pod linkiem:
POBIERZ WERSJĘ PDF FORMULARZA.
6.8. Sprzedawca ustosunkuje się do reklamacji Klienta niezwłocznie, nie później niż w terminie 14 dni od dnia jej złożenia. Kupujący otrzymuje odpowiedź-decyzję w sprawie wniesionej reklamacji, w formie pisemnej lub elektronicznej(e-mail).
7. ODSTĄPIENIE OD UMOWY
7.1. Umowy sprzedaży zawierane za pośrednictwem www.meble-drewniane.com.pl są umowami zawieranymi na odległość. W myśl odpowiednich przepisów, Konsumentowi przysługuje prawo do odstąpienia od zawartej Umowy sprzedaży, w terminie 14 dni od daty dostarczenia Towaru bez podania przyczyny.
7.2. Konsument może odstąpić od umowy składając oświadczenie o odstąpieniu za pośrednictwem poczty elektronicznej na adres biuro@meble-drewniane.com.pl lub pisemnie na adres siedziby firmy. Przykładowy formularz odstąpienia od umowy dostępny jest pod linkiem:
POBIERZ WERSJĘ PDF FORMULARZA.
7.3. W przypadku odstąpienia od umowy, Konsument jest zobowiązany odesłać towar niezwłocznie, w terminie nieprzekraczającym 14 dni od dnia odstąpienia od umowy. Zaleca się wcześniejszy kontakt ze Sprzedawcą w celu ustalenia formy odbioru towaru przez Sprzedawcę lub inną osobę upoważnioną przez Sprzedawcę.
7.4. Zaleca się odesłanie (o ile to możliwe) towaru w oryginalnym opakowaniu wraz ze wszystkimi załączonymi dokumentami. Powyższy zapis ma formę rekomendacji i nie wpływa na realizację prawa odstąpienia od umowy.
7.5. Konsument ponosi bezpośrednie koszty zwrotu Towarów.
7.6. Sprzedający dokonuje zwrotu świadczenia Konsumenta na wskazany numer konta bankowego niezwłocznie, w terminie nieprzekraczającym 14 dni od daty otrzymania zwrotu Towaru.
7.7. Jeśli strony nie ustaliły inaczej, Konsument nie ma prawa do odstąpienia od umowy zawartej na odległość w przypadku kiedy przedmiotem świadczenia jest rzecz nietypowa, wyprodukowana według specyfikacji Konsumenta lub służąca zaspokojeniu jego zindywidualizowanych potrzeb(niestandardowy wymiar, kolor).
8. OCHRONA DANYCH OSOBOWYCH
8.1. Administratorem danych osobowych osób korzystających z serwisu jest Zakład Stolarski Deja z siedzibą w Skawica 535, 34-221 Skawica, o numerze NIP: 5521287001, REGON: 357004790. Szczegółowe dane dotyczące polityki ochrony prywatności znajdują się w zakładce Polityka prywatności.
8.2. Dane osobowe przetwarzane będą w celu wykonania umowy o świadczenie usług drogą elektroniczną (utrzymanie konta w serwisie), w celu zawierania umów sprzedaży towarów lub usług oraz w innych celach, do jakich upoważnia Sprzedawcę ustawa o ochronie danych osobowych oraz ustawa o świadczeniu usług drogą elektroniczną.
8.3. Inne dane, które nie są niezbędne do realizacji umów sprzedaży towarów lub usług na rzecz Kupującego mogą być przetwarzane za jego zgodą.
8.4. Kupujący wyraża zgodę na przetwarzanie danych osobowych przez Sprzedawcę oraz podmioty współpracujące w celu należytego wykonania zamówionej usługi/zrealizowania dokonanego zakupu.
8.5. Sprzedający nie będzie przechowywał danych osobowych Kupującego dłużej niż będzie to konieczne do osiągnięcia celów, do jakich dane zostały zgromadzone lub dłużej niż jest to określone prawem.
8.6. Kupujący ma w każdej chwili prawo wglądu do swoich danych osobowych, może je modyfikować, a także może zażądać usunięcia swoich danych osobowych ze zbiorów danych Sprzedającego.
8.7. Sprzedający podejmuje środki mające na celu zapewnienie poufności, bezpieczeństwa i integralności danych osobowych Kupującego. Dostęp do danych osobowych jest ograniczony do osób, które muszą je znać, i od których wymaga się przestrzegania niniejszych zasad.
9. POSTANOWIENIA KOŃCOWE
9.1. Umowy zawierane między Sprzedawcą a Kupującym zawierane są w języku polskim.
9.2. Sprzedawca zastrzega sobie prawo do dokonywania zmian niniejszego Regulaminu z istotnych przyczyn tj. zmiana przepisów prawa.
9.3. W obszarze nieuregulowanym w niniejszym Regulaminie stosuje się odpowiednie przepisy prawa polskiego a w szczególności: Kodeksu cywilnego, ustawy o świadczeniu usług drogą elektroniczną z dnia 18 lipca 2002 r., ustawy o prawach konsumenta a dnia 30 maja 2014 r.